כל הכבוד לכם על כתיבת התקצירים והעמידה בזמנים!
משימה 2:
בחרו באירוע מרכזי בספר שקראתם.
תארו אותו בפירוט והסבירו מדוע הוא מרכזי לדעתכם וכיצד הוא משפיע על התפתחות העלילה ועל הדמויות בספר.
משימה 2:
בחרו באירוע מרכזי בספר שקראתם.
תארו אותו בפירוט והסבירו מדוע הוא מרכזי לדעתכם וכיצד הוא משפיע על התפתחות העלילה ועל הדמויות בספר.
אירוע מרכזי: עזרתו של נהג המונית לעבאס
השבמחקלאחר טיסה מאיראן לטורקיה, שלאורכה עבאס חשב וחשש על כל מה שיכול לקרות לו כאשר יגיע לאינסטנבול. הוא חשב על העובדה שהוא לבדו בארץ זרה שהוא לא דובר את השפה המקומית שלה ובעיקר הדהד בזכרונו המראה השבור של אימו כאשר היא שמעה מאביו על כך שהוא יטוס ויעבור את המסע להגיע לאנגליה לבדו. כאשר הטיסה נחתה באיסטנבול ליוותה הדיילת את עבאס לאיש שהבטיח לאביו שהוא ישמור, יעזור וידאג לעבאס עד שיקבל את הוויזה אך כאשר האיש הזה התנער מאחריות והשאיר את עבאס לבדו בלית ברירה באמצע שדה תעופה זר במדינה זרה שהוא לא דובר את שפתה. עבאס עמד שם כמה רגעים שהרגישו לו כמו נצח אך הוא היה מלא תושיה לא לאכזב את הוריו והחליט ללכת לכיוון מרכז המוניות כדי לקחת מונית למלון. לפני שטס אביו נתן לא רשימה של מלונות שם לנים הרבה פרסים ולרוב העובדים שם דוברים גם פרסית. כאשר הוא הגיע למרכז המוניות קרא לו איש מאחת המוניות ונופף לו לבוא לכיוונו. עבאס התלבט מעט והתחיל ללכת לכיוונו שבראשו תהה האם זה צעד נכון לעשות, כאשר הוא הגיע הנהג עזר לו להרים את מזוודתו הכבדה לבאגז׳ המונית ועבאס הראה לו את רשימת המלונות שאביו נתן לו. האיש דיבר מעט פרסית וניסה מאוד להצליח לדבר נכון כמה שיותר ועבאס הצליח קצת להבינו. הנסיעה עברה בשקט ובראשו של עבאס עברו מחשבות וחששות שבהם: אולי האיש מרמה אותו והוא יגנוב ממנו את רכושו, אולי הוא ירביץ לו ומראש לפני שהוא טס לטורקיה אביו הזהיר אותו מאנשים שניראים נחמדים אך הם יתקפו כאשר הם יכולים. היציאה משדה התעופה עברה בשתיקה, בדיוק כאשר עבאס הצליח לאזור אומץ הנהג הסתכל אליו ושאל אותו איך קוראים לו, עבאס ענה לו ואז הנהג הציג את עצמו. שמו היה אהמד, איש גבוה ורזה עם שיער מתולתל ומאפיר, לבש חולצה משובצת ישנה ומכנסיים בצבע בז׳ ונעליים שפעם היו שחורות ודהו עד שהפכו להיות אפורות- מרופטות, פניו היו מגולחות וחיוך ידידותי התנוסס עליהן לרוב (מעיד על כך שהיה איש פשוט מאוד). אהמד אמר לעבאס שהם יבדקו בכמה מלונות מכירים. עבאס היה מופתע מהדרך בה אהמד הבין את מצבו ועזר לו. הדרך עברה בפטפוטים בניהם עד שהגיעו למלון הראשון. כאשר הם הגיעו עזר לו אמהד להוציא את המזוודה מכיוון שפחד עבאס להשאירה שם וחשש שאהמד יברח איתה. הוא חיכה במכונית ועבאס הלך לדלפק המלון, הוא שאל מחיר ותהה האם זה מחיר טוב. פתאום אהמד נכנס ושאל אותו את המחיר, לאחר שעבאס סיפר לו הוא אמר לו שהמחיר שם יקר ועדיף להם ללכת לחפש מחירטוב יותר במלון אחר. השעה הייתה כבר חצות ובזמן הנסיעה תהה עבאס אם אולי אהמד מתכוון לחטופהו ולהכותו. כאשר הם הגיעו למלון השני שוב הוציא עבאס את המזוודה איתו והפעם אהמד עמד בכניסה ועבאס המשיך לבדו לעבר הקבלה. שם האיש אמר לו את המחיר שהיה נמוך בהרבה מהמחיר במלון הקודם וגם אמהד אמר שזה המחיר הטוב ביותר שימצא. לאחר מכן פנה עבאס לאהמד ושאל אותו כמה כסף מגיע לו בעד הנסיעות, אהמד ענה לו שהוא לא רוצה כסף אך עבאס התעקש ונתן לו מעט כסף. הם נפרדו ולא התראו לאחר מכן.
אני בחרתי באירוע זה מכיוון שכאשר עבאס היה בצרה פנה אליו איש מיוזמתו לעזור לו למרות הקשיים שלהם לדבר ולתקשר באותה השפה. הוא עזר לו וניסה להקל עליו למרות שראה את חששותיו שלו ממנו. אהמד אף לא ביקש דבר בתמורה למעשהו הנדיב והטוב ולמרות זאת עזר ככל שיכל. הוא נתן לעבאס תקווה שכן יצליח לבצע את המטרה למרות הקשיים שבדרך ושיש אנשים טובים ובעלי לב רחב שיוכלו וירצו לעזור לו. התנהגותו הטובה של אהמד הרשימה אותי ולימדה אותי שיש אנשים טובים מאוד שעוזרים בעת צרה. אירוע זה היה הפתח למסעו של עבאס עד שיגיע לאנגלי ולאחר מכן שבו אנשים רבים עזרו והקדישו לו מזמנם.
שכחתי לציין: על שתי רגליים וכנפיים / עבאס קזרוני
מחקיפה!
מחקשוליית הרוצח /רובין הוב
השבמחקארוע מרכזי.
פי'ץ נשלח ע"י אדון האומנות, לאזור שליד כפר, אשר עבר פלישה ע"י הספינות האדומות והינו נטוש והרוס. פי'ץ נשלח לשם במטרה להצליח במשימת קסם האומנות .
הצלחה במשימה זו, תשנה את מעמדו של פי'ץ בחצר המלוכה ותקבע את גורל עתידו.
פי'ץ מעוניין להשתייך לחבורת משושה האומנות,חבורה של אנשים בעלי כוח האומנות הפועלים בשרות המלך.
במהלך המשימה, פי'ץ משתמש בכח הבינה ,הפועל על בעלי חיים.פי'ץ נמצא במקום, יחד עם כלבו סמיתי ועליו הוא מפעיל את כח הבינה.
פי'ץ מרגיש וחולק עם סמיתי את תחושותיו.
סמיתי מעביר לפי'ץ את תחושת גופו ורגשותיו לגבי ארועים שהיו ,בעזרת כח טלפתי.
פי'ץ מגלה כי עומדים להתנקש בחייו של בוריך,אדון האורוות אשר גידל אותו בחצר המלוכה ,מיד עם הגעתו לשם ,כאשר היה בגיל שש ועד ליום זה.
בוריך,הוא האיש שדאג לו לכל צרכיו ואותו פי'ץ מאד אוהב.
פי'ץ מפעיל את סמיתי כנגד המתנקש.
פי'ץ גורם לסמיתי לתקוף את המתנקש.
המתנקש נאבק בסמיתי ,נועץ בו סכין והורג אותו.
בוריך אסר על פי'ץ להשתמש בכח הבינה.
כאשר בוריך ,מגלה כי פי'ץ השתמש בכח הבינה על מנת להצילו,הוא כועס עליו מאד ואינו מוכן לדבר איתו.
בוריך מפגין כלפי פי'ץ יחס קר ומנוכר.
זהו ארוע מרכזי בספור.
בוריך הינו דמות מרכזית בחייו של פי'ץ.
בוריך משמש לו כדמות אב.
פי'ץ היה מוכן לעבור על הוראותיו של בוריך,מרגע שהחליט כי יש ערך לחייו של בוריך ושהוא חשוב לו מאד.פי'ץ מוכן לפעול ,להקריב למען המטרה את כלבו האהוב ולעמוד מול כעסו של בוריך.
פי'ץ ,אינו מצפה להתנהגותו של בוריך ומאד נפגע ממנו.
בוריך מפגין כלפיו יחס בלתי מוצדק. הוא אינו מדבר איתו,מתייחס אליו בקרירות כאילו אינו מכיר אותו.מבחינתו של בוריך,פי'ץ הפר את הוראותיו ולכן כמבוגר הוא מעוניין להציג לו, מה קורה כתוצאה מכך.
פי'ץ ,לא מבין מדוע בוריך מפגין שנאה בלתי הגיונית,לכח הבינה.
מבחינת פי'ץ ,בוריך לא מעריך את ההקרבה הגדולה שעשה למענו.
פי'ץ מעריך את כח הבינה שמאפשר שתוף פעולה בין בני האדם ובעלי החיים,לצורך מטרה טובה.
פי'ץ רואה באדם ערך עליון ומוכן להלחם בעבורו בדרכים שונות.
פי'ץ לא התכוון לאבד את כלבו האהוב ,אך ארוע זה התרחש.
בוריך רואה את הסכנה בשמוש בכח זה ודואג לשלומו של פי'ץ.
הוא חושש שמשהו יקרה,חושש שלפי'ץ לא תהיה שליטה על הארוע.
פי'ץ בוחן את המצב מנקודת מבטו של ילד ומצפה להפגנת רגשות של חיבה ,תודה והערכה ובמקום זה הוא מקבל יחס שלילי מבוריך.
ארוע זה ,הוא תהליך חשוב בהתבגרותו של פי'ץ .
פי'ץ יודע לקבל החלטות,להעריך תמונת מצב ולפעול למען המטרה.
פי'ץ מכיר באנשים החשובים לו בחייו ומוכן לפעול למענם בכל דרך אפשרית.
פי'ץ נאלץ להתמודד עם דעות שונות משלו ולבצע את תהליך הבחירה הנכון עבורו.
יפה!
מחקאורי סבן
השבמחקאירוע מרכזי- מחפשים את אלסקה/ ג'ון גרין
האירוע המרכזי בספר שבחרתי הוא המוות של אלסקה.
בלילה של התאונה, המפקד ומיילס הלכו לחדר של אלסקה ושתו אלכוהול, אחר כך אלסקה ומיילס שיחקו אמת או חובה. כשמיילס בחר בחובה, אלסקה ביקשה ממנו להתקרב אליה ושניהם התנשקו והתמזמזו על הספה. כעבור כמה זמן שלושת הנערים נרדמו. אלסקה שמעה צלצול של הטלפון שלה ויצאה מהחדר לדבר עם החבר שלה ג'ייק, שהיה בצידו השני של קו הטלפון. אלסקה חזרה לחדר, פורצת בבכי והבנים מתעוררים. היא מבקשת מהם שיעזרו לה לברוח מהפנימייה. השניים לא שואלים שאלות ועוזרים לה לברוח בלי שהמנהל ישים לב. בבוקר שלמחרת, המנהל מעיר את הבנים בדחיפות ומבקש מהם להגיע לאולם הספורט. כשהם מגיעים, המנהל מודיע בצער רב שאלסקה נהרגה אתמול בתאונת דרכים בלילה. כל בית הספר היה המום ובעיקר מיילס והמפקד, שהבינו שנהרגה בתאונה בגלל שהיתה שיכורה אתמול. הם הרגישו אשמים ולא אחראיים בגלל שעזרו לה לברוח וגם בגלל שלא עצרו ובדקו איתה למה היא רוצה לברוח.
לדעתי האירוע הזה הוא מרכזי, מכיוון שכל השמות של הפרקים בספר כתובים בלפני ואחרי. (לדוגמאות לשם פרק: יומיים לפני, עשרה ימים אחרי). כל הספר עוסק סביב האירועים שקרו לפני ואחרי מותה של אלסקה. בנוסף, אלסקה היא דמות חשובה בספר שמשפיעה על העלילה ובעיקר על מיילס. לפני מותה, מיילס רצה להיות בחברתה כל הזמן, הוא אהב אותה. אחרי מותה הוא הרגיש אשם, היה מדוכא וניסה להבין עד סוף הספר עם המפקד, מה גרם למותה, האם היא התאבדה או עשתה תאונה בגלל שהיתה שיכורה? גם המפקד וטאקומי מרגישים אשמים ועוזרים בפיצוח תעלומת המוות שלה. שאר הילדים בפנימייה מנחמים את החבורה. המוות של אלסקה משנה את האווירה בפנימייה, וגורם לכולם לרצות לגלות מה הסיבה למותה.
יפה!
מחקרודף העפיפונים / חאלד חוסייני
השבמחקאירוע מרכזי בסיפור : בתחרויות עפיפונים באפגניסטן כמו במדינות מזרח אחרות, המנצח הוא זה שהעפיפון שלו שורד אחרי שכל העפיפונים הופלו על יד חיתוך. על חוט העפיפון מודבקת אבקת זכוכית המאפשרת לבעל העפיפון לנסר חוטים של עפיפוני יריב. לאחר חיתוך העפיפון, רץ אחריו רודף עפיפונים בכדי לתופסו במקום נפילתו. אמיר משתתף בתחרות עפיפונים במשך שנים ובחורף 1975 לראשונה מנצח מתוך רצון לזכות בחיבתו של אביו. חסן, כרודף עפיפונים מוכשר, רץ אחרי העפיפון האחרון שהופל. עובר זמן וחסן אינו חוזר, ואמיר המודאג מתחיל לחפש אותו. הוא מוצא אותו כאשר עסאף אונס אותו בברוטליות מכיון שהוא אינו מוכן לוותר על העפיפון אותו הבטיח להביא לאמיר כפרס על נצחונו בתחרות, אמיר הופך להיות עֵד לאונס אך אינו נוקף אצבע לחלצו בגלל פחדיו מעסאף. אביו, שאינו מודע לאירוע גאה בו על ניצחונו.
אמיר, שמתבייש במעשיו, לא יודע מה לעשות עם עצמו-מתרחק מחסן,סובל מנדודי שינה,ושומר על סודו אפילו מפני רחים חאן,חברו הקורב של אביו וה"מבוגר היחיד שהסתדר עימו" לבסוף שותל אמיר כסף ושעון שקיבל במסיבת יום ההולדת ה-13 שלו, מתחת למזרון של חסן על מנת להאשימו בגניבה .
חסן מודה במעשה הגניבה כביכול באותו רגע מבין אמיר כי חסן יודע שאמיר היה שם וכי יותר מזה כך גם עלי -עלי מחליט לעזוב את קאבול ולעבור להזאראג'את. זאת למרות מוכנותו של באבא למחול על המעשה. מעשה זה והתעלמותו של אמיר מהאונס של חסן מעיקים עליו ומעוררים בו ייסורי מצפון במשך כל חייו.
בספר מתואר האונס עד לפרטי פרטים, בצורה מזעזעת ומזוויעה מראות עיניו של הגיבור, אמיר. אותו הילד שהבטיח לילד איתו גדל "בשבילך הכל ואפילו יותר" בוגד בחברו בגלל פחד. אותו פחד שגדל לידו, אותו פחד שילווה אותו עד לסוף, עד לרגע צלצול הטלפון שיכול לשנות הכל.
בחרתי באירוע זה בסיפור כיוון ששם הספר "רודף העפיפונים" הוא בעצם כינוי לחסן ולא לאמיר, גיבור הסיפור. חסן היה מלך רודף העפיפונים. הוא ידע להעיף עפיפונים כמו שאף ילד באפגניסטן ואולי אפילו בעולם לא יודע, וידע לנתב בדיוק איפה העפיפון ינחת. חסן היה חבר נאמן לאמיר למרות שאמיר תמיד התייחס אליו כמובן מאליו. למרות הכל חסן אהב אותו יותר מהכל, יותר מאפילו את עצמו ושמר לו נאמנות למרות שידע שהוא נחשב כסוג ב' בעיני הכל וכעבד לבני מעמד כמו של אמיר. אמיר ניסה להעלם ולנסות להמשיך לחיות את חייו ולהדחיק את אותו זיכרון גורלי מהילדות, אך מצא את עמו מושפע מכך וסובל ממנו כל הזמן. התמונה ההיא היא נקודת מפנה בסיפור העלילה ב"רודף העפיפונים", נקודה שבה מתרחשת תפנית, הן בסיפור והן בחייהם של כל אחד מהדמויות בעלילה. זו תמונה קשה שגורמת לקורא להזדעזע ולרעוד לנוכח הכתוב והמתואר. ברור שהחיים לא יתנהלו כמו קודם מאותו הרגע ואכן הקורא עד לכך שעקב כך נוצרת שרשרת אירועים: בגידתו של אמיר בחסן, עזיבתו של חסן ורחים חאן, אכזבתם מאמיר, החיים של בין יתום עם אביו לראשונה ביחד רק שניהם, וכל המאורעות שנלווים לכך עד לסוף המפתיע. הארוע הזה נבחר על ידי כיוון שזה מה שגורם בסופו של דבר (לקראת סוף הסיפור), אחרי שנים רבות לגיבורנו לחזור אחורה לעבר ולמולדתו ולנסות ולתקן את מה שניתן, לנסות להציל את הדבר היחיד והכי חשוב שנותר (חסן כבר מת, אבל הותיר אחריו ילד...) את הצאצא של חסן, שמתגלה כאחיו לאחר כ"כ הרבה שנים, מה שמעצים את כל התתרחשויות לאורך הסיפור-אונס אחיו, יחס כעבד לאחיו, גירוש אחיו וכ"ו.
בחרת באירוע חזק וקשה מאוד.
מחקכתבת עליו בצורה יוצאת דופן בהבנתה.
ביאטריס פריור היא הדמות הראשית בספר. היא ואחיה, כיילב, גדלו בפלג הקרבה עצמית הדוגל בעקרונות לא אנוכיים לחלוטין.
השבמחקהם מחויבים לדאוג קודם כל לחברה ואסור להם להתעסק בעצמם, להסתכל על עצמם ולאהוב את עצמם. הם מקריבים את עצמם בשביל האחר.
למרות שביאטריס גדלה עם ערכים אלו היא לא מסכימה איתם לחלוטין ומרגישה אי-שייכות לחברה שהיא חיה בה. היא טוענת שבניגוד אליה, כיילב לא צריך להתאמץ לציית לחוקים. הוא מצטיין שזה נוגע להקרבה עצמית, זה בא לו בקלות.
בגיל 16 כל נער זכאי לבחור בפלג שבו הוא יהיה לשארית חייו.
ביאטריס עושה את מבחן ההדמיה כדי לגלות לאיזה פלג היא באמת משתייכת ובאיזה חברה כדאי לה לבחור, הבוחנת אומרת לה שהיא מפוצלת (שייכת לכמה פלגים, תוצאה לא מוחלטת) ושאסור לה לגלות על זה לאף אחד. (״מצב של פיצול הוא מצב מסוכן ביותר. את מבינה?״)
בטקס הבחירה ביאטריס וכיילב מחליטים לעזוב את הפלג שבו הם גדלו. ביאטריס בוחרת בפלג אומץ לב (״אני אנוכית. אני אמיצה״) אחרי התלבטות רבה וכיילב בוחר בפלג אוריינות שנמצא במלחמה עם פלג הקרבה עצמית, דבר שמפתיע את ביאטריס. (״אני לא יכולה לחשוב. אחי, אחי הלא אנוכי, עובר לפלג אחר. אחי, שנולד להורים מפלג הקרבה עצמית, עובר לפלג אוריינות?״)
משמעות עזיבת הפלג שהם גדלו בו היא חמורה כי הם צריכים לנטוש את משפחתם והחברה שהם גדלו בה.
אני חושבת שהאירוע הזה משמעותי בגלל שגם ביאטריס וגם כיילב עוזבים את המשפחה שלהם ומראים התנגדות לחינוך שלהם. הם עוזבים את המשפחה שלהם, את הבית שלהם וגם נפרדים אחד מהשני.
לדעתי אירוע זה מראה שצריך לעשות מה שאתה רוצה ולהתייחס לרצונות של עצמך ולא של המשפחה שלך.
למרות שההשלכות חמורות הם בחרו לעשות את מה שטוב להם וזה משפיע על כל המשך הספר, הספר היה חסר משמעות בלי אירוע זה.
אירוע מרכזי מהספר "היינו שקרנים"/ א' לוקהארט
השבמחקהאירוע שבחרתי קרה בחלק הראשון של הספר, בקיץ של גיל 14 (כשהשקרנים היו בני 14), כאשר קיידי וגאט התנשקו.
זה קרה בעליית הגג בבית ווינדמיר, בו גרות קיידי ואימה. הסיבה שבה קיידי וגאט עלו לעליית הגג מלכתחילה היא כיוון שקיידי הסתכלה על החפצים ולקחה משם מה שהיא רצתה, ואת השאר אימה תכננה לזרוק.
גאט וקיידי מדברים וצוחקים עד שלפתע גאט אומר "אני אוהב אותך, קיידי. באמת," והם מתנשקים.
באמצע הנשיקה סבא האריס נכנס לחדר ומפתיע את הזוג הצעיר. "אני מפריע," הוא אומר. גאט עונה לו ב"לא, אדוני," אך האריס מחזיר "כן, בהחלט כן."
בהמשך השיחה האריס אומר לגאט "תיזהר, איש צעיר", וכשגאט שואל ממה עליו להיזהר האריס עונה: "הראש שלך, שלא תיפגע." (מוקדם יותר מצויין שהגג של בית וינדמיר מחודד וזוויתי וגאט היה יכול להיתקל בו עם ראשו.)
אזהרה זו נשמעת מאוד תמימה, אך למעשה, בהמשך הספר, לגאט ולקיידי יש וויכוח ובו גאט מגלה לקיידי וגם לקוראים איך האריס מסתכל עליו.
בשביל התיאור הזה הוא משתמש בהית'קליף, דמות מהספר "אנקת גבהים":
היתקליף (גאט) הוא נער צועני שמשפחת ארנשו המיוחסת מאמצת ומגדלת אותו (מטאפורה למשפחת סינקלר). הוא מתאהב בקתרין (קיידי) – שמתאהבת בו בחזרה, אבל היא וכל משפחתה חושבים שבגלל המוצא שלו הוא לא שווה הרבה. הוא מנסה להוכיח לכולם שהוא מספיק טוב בשביל קתרין בכך שהוא רוכש השכלה ונהפך ג'נטלמן, אבל בכל זאת משפחת ארנשו חושבים שהוא חיה, עד שהוא מתייאש ובאמת נהפך לחיה.
כשהאריס אמר "תיזהר, איש צעיר", הוא למעשה הזהיר את גאט שלא יפגע בקיידי ולא 'יקלקל' אותה עם הגנים הלא-סינקלריים שלו.
האריס רואה בגאט "פרא אדם שמסתתר במעטפת נעימה", לפי איך שגאט מתאר את זה. הוא אומר שהוא בגד בנדיבות של האריס בכך שפיתה את קתרין שלו, את קיידי שלו, ובתור עונש הוא ייהפך למפלצת שהאריס תמיד ראה בו, אף על פי שהוא לא.
לפי דעתי זהו אירוע חשוב כי אז, גאט מבין שהוא וקיידי לא יוכלו לעולם להיות ביחד בלי שמשפחת סינקלר המושלמת תרים גבה. הוא מבין שהוא לעולם לא יהיה בן ממשפחת סינקלר, שתמיד יסתכלו עליו בעין עקומה, גם אם הוא הכי מנומס והכי שקט והכי חכם והכי טוב לב מבין כל השקרנים.
יפה!
מחקאהבתי את ההשוואה לאנקת גבהים.
(קראת??)
אשמת הכוכבים/ג,ון גרין-מאיה רוזנבלט.
השבמחקהחלק מהספר שבו בחרתי להיות קטע מרכזי הוא כאשר הייזל רואה תמונות של החברה לשעבר של אוגסטוס שנפטרה ומכך החליטה שהיא לא תהיה עם גאס כדי שלא תפגע בו כאשר תמות-
אוגוסטוס מספר להייזל שהתכתב עם הסופר של הספר האהוב עליהם.
הייזל שולחת לו הודעת מייל גם בתקווה שיענה לה על שאלות שיש לה בנוגע לסיפור.
כשהסופר עונה לה הוא כותב שאינו יכול לספר לה כאן אלא רק אם יפגשו.
הייזל מבינה שהיא חייבת לטוס לאמסטרדם כדי לפגוש אותו אבל אמה לא יכולה לעזור לה לממן את זה.
הייזל וגאס הולכים לפיקניק ושם מספר לה שביזבז את המשאלה שלו לילדים חולי סרטן על טיסה של שניהם ביחד לאמסטרדם לפגוש את הסופר.
אמה של הייזל מצטרפת לטיסה לאמסטרדם מסיבות בריאותיות.
כשחוזרת הייזל מהפיקניק היא רואה כאשר היא גולשת באינטרנט את חברתו הקודמת של גאס שהייתה דומה אליה באופן משונה בעת מחלתה של החברה, אך קודם לכן בכלל לא.
חברתו הקודמת של גאס נפטרה מסרטן המוח לפני כשנה הייזל גולשת בעמוד האינטרנט, קוראת פוסטים עליה ורואה תמונות שלה.
בשיחה בעת ארוחת הערב עם הוריה הייזל אומרת שאינה רוצה קשר עם אנשים כי היא מפחדת שברגע שתמות תפגע בכולם. הורייה של הייזל נבהלים ממה שבתם אמרה.
היא שולחת לגאס הודעה שהיא לא יכולה להיות איתו כי היא מפחדת לפגוע בו כשהיא תמות הוא עונה לה שהוא מבין והיא מוסיפה שהיא מצטערת.
לדעתי זהו קטע מרכזי וחשוב מכיוון שזה משפיע על העלילה ועל התפיסת החיים של הייזל במהלך הסיפור, הוא אפילו משנה אותה קצת.
לאחר שמקרה זה קורה הייזל מפחדת להפתח לאנשים ולהיות חלק חשובה בחיי מישהו, והיא רוצה רק להיות לבד כדי לא לפגוע באף אחד במותה.
יפה!
מחקהקיץ של אביה-גילה אלמגור
השבמחקהאירוע המרכזי שקרה בספר שבחרתי הוא: אביה זורקת אבן על מיה
אביה מאוד רוצה ללמוד בשיעורי מחול של מיה אברהמסון,אך מיה לא מסכימה לה להכנס עד שלא תבוא בבגדים חגיגיים ונקיים,אביה הולכת הביתה ומבקשת מאמה שתלביש אותה יפה ונקי,אמה מתעצבנת ואומרת לה להגיד למיה שהיא לא מלכת אנגליה ושהבגדים נקיים,אביה רצה למתחת לביתה של מיה וצועקת לה חזק לבוא למרפסת כי יש לה מה להגיד לה, מיה יוצאת עם התלמידות שלה למרפסת ואומרת לה שתפסיק לצעוק כמו מטורפת ושאם תמשיך היא תקרא למשטרה, אביה אומרת למיה :"את זונה מיה,הלוואי שתמותי,מיה אברהמסון !את לא מלכת אנגליה,את זונה בת זונה!"מיה הולכת לרגע וחוזרת עם דלי מים ושופכת אותו על אביה. בזמן הזה כל התלמידות של מיה צוחקות ומתגרות בה,וזורקות עליה גושי עפר. אביה מתעצבנת וזורקת על מיה אבן ושנייה לאחר מכן שומעת צרחות של התלמידות של מיה"למיה יורד דם מהעיניים" אביה מפחדת ובורחת ,ורואה מהמחבוא שלה את האמבולנס לוקח את מיה. במהלך השהייה של מיה בבית החולים אביה באה כל בוקר להביא למיה פרחים,אך בגלל שזאת לא שעת הביקור האחיות לא מסכימות לה להכנס ומוסרות למיה את הפרחים , באחת מהפעמים האחות החליטה להכניס את אביה לחדרה של מיה, מיה מלטפת אותה ושואלת מי מהתלמידות שלה הגיעו לבקר אותה ומופתעת שזאת אביה,ומורידה ממנה את ידה,לאחר כמה דקות של שתיקה ,אביה פורצת בבכי ,מיה מבקשת ממנה להפסיק לבכות ואומרת לה שהרופאים אמרו שהכל יהיה בסדר,שהיא תחזור לראות ,ושהם לא סתם אומרים כי הם יודעים את עבודתם. אביה גורמת לכל השכונה לא לאהוב אותה ואת אמה,"להחרים אותם" ולקרוא להם בשמות גנאי. סיפור זה מרכזי בספר מפני שהוא מראה את היכולת לסלוח, אביה זרקה על מיה אבן ופצעה אותה ובכל זאת מיה סולחת לה ובסוף הסיפור הן נעשות חברות.הוא משפיע על מיה ,שמבינה שבעצם כוונותיה של אביה היו אחרות.
יפה
מחקמבחן קבלה"/נאוה מקמל-עתיד
השבמחקאירוע מרכזי: ילדה זרה.
ילדה שהסתתרה בין השיחים, שאלה את סול אם יש לה שקל. סול נבהלה ואמרה שאין לה. סול שאלה את הילדה בשביל מה היא צריכה שקל, הילדה ענתה שזה לא עניינה. סול הציע לה שתלך הביתה ותביא לה שקל אך הילדה ענתה שכשהיא תחזור היא כבר לא תהיה פה. סול התעניינה למה והילדה הוסיפה שהיא יודעת שכשהיא תגיע הביתה היא תקרא למשטרה שתיקח אותה. סול לא הבינה מה היא רוצה ממנה, ולפני שהספיקה ללכת הילדה איימה אליה באצבע. הילדה זחלה אל תוך השיח ושוב יצאה. הילדה ראתה שסול עדיין שם אז המשיכה באיומים, שאם היא תגיד למישהו שהיא פה אז היא תהרוג אותה! סול פנתה לאחור וראתה את הילדה מחטטת בפח האשפה היא היתה נראת רעבה. סול הלכה לביתה הוציאה מן ארנק בית הספר את כמה השקלים שנשארו שם, לקחה מהארון כמה פירורי עוגיות שנשארו ושמה הכל בשקית וחזרה אל הילדה. כשחזרה לילדה הילדה החלה לשרוט להרביץ ולמשוך בשיערה של סול. סול היתה המומה והילדה צעקה עליה שקרנית! נבלה! כשהפסיקה להרביץ לסול הילדה שאלה אותה אם היא הלשינה עליה למשטרה, סול מסבירה שהיא לא הלכה למשטרה, אלה להביא לה שקל וקצת עוגיות. הילדה אכלה את העוגיות היא היתה נראת מורעבת. הילדה סיפרה את מה שקרה לה ולמה היא מסתתרת בשיחים, הילדה סיפרה שקורים לה אורלי ושהיא בכלל לא גרה כאן אחרי מה שקרה לה רצתה לברוח הכי רחוק שאפשר. אורלי מספרת שהיא גרה אצל סבתה בבני ברק. סול שאלה למה היא בורחת אורלי הביאה לסול את דף העיתון שהיה לה בכיס ושם היה כתוב:״חיפושים נרחבים אחרי הילדה בת 11 מבני ברק אשר הציתה את דירתה של בת כיתתה.״ סול התמלאה בתדהמה. אורלי אמרה שהיא עשתה את זה מכיוון שבת כיתתה לא הפסיקה להציק לה כל הזמן קראה לה ״ אורלי המסריחה״, לובשת סמרטוטים, באה עם שקית במקום ילקוט והסיתה את כולם נגדה. אורלי סיפרה שבאחת ההפסקות היא גנבה לה את המפתח מהתיק נכנסה לביתה שרפה אותו וברחה. כל זה היה נשמע לסול דמיוני ולא מציאותי. סול אמרה לאורלי שתחזור אחר הצהריים ותיקח אותה אליה הביתה לאכול ולהתקלח ואורלי חיכתה לה.
אני בחרתי באירוע זה מכיוון שהוא השאיר בי רושם מאוד חזק. לשרוף בית זה מעשה מאוד קיצוני. היה מזעזע לשמוע שילדה שרפה בית של חברה שלה כנקמה. כמו כן בקטע זה ניתן לראות שלמרות כל הקשיים שעוברת סול במהלך הסיפור, פתאום היא פוגשת מישהי שעוברת קשיים גרועים משלה ומחליטה לעזור לה, למרות שלפני שנייה הרביצה לה, שרטה אותה ומשכה בשיערה. זה היה מעשה מאוד טוב וחברותי. לומדים על סול ממעשה זה שהיא בן אדם מאוד אדיב, טוב לב וסלחני.
יפה!
מחק
השבמחקר"ג' פלאסיו / פלא
אירוע מרכזי- חג ההלואין
חג ההלואין, הוא חג שבו כולם מתחפשים.
אוגוסט תכנן ללבוש את התחפושת "בובה פט", אך מכיוון שאביו מיהר בבוקר וידע שייקח לו זמן ללבוש אותה, החליט ברגע האחרון ללבוש את התחפושת "הצעקה" משנה שעברה, זאת הייתה תחפושת קלה: רק גלימה שחורה ומסכה לבנה גדולה.
ההליכה במסדרונות הייתה תענוג בשבילו, אם תמיד הלך הלך בראש מורכן, באותו יום הלך בראש זקוף, כי למעשה פגמו לא נראה כלפי חוץ,
וכשאחד הילדים נתן לו כיף כשעברו אחד מול השני במדרגות הוא הרגיש טוב, אוגוסט תהה לעצמו אם הילד היה עושה זאת אם היה יודע שהוא מתחת למסכה.
אוגוסט חשב שזה הולך להיות אחד הימים הגדולים של חייו שלא רואים אותו ומתנהגים אחרת.
ג'ק ג'וליאן וחבריו ידעו שהוא מתכנן להתחפש ל"בובה פט" לכן הם "הרשו" לעצמם לדבר ליד "הצעקה" (הם לא ידעו שאוגוסט ברגע האחרון שינה את התחפושת ל"צעקה")הם דיברו עליו ואמרו "משפטים קשים" כמו "אם אני הייתי נראה כך נשבע באלוהים שהייתי מכסה את הראש שלי בקפוצ'ון כל יום"
ואחר אמר: "אם הייתי נראה כמוהו, הייתי מתאבד".
ג'וליאן שאל את ג'ק מדוע הוא מסתובב הרבה עם אוגוסט והוא השיב המנהל ביקש זאת ממני .
אוגוסט שמע זאת ונפגע מאוד ובכה, הוא ציפה שג'ק יגן עליו.
-האירוע הזה לדעתי מרכזי מכיוון שבשביל אוגוסט זה היה אירוע מיוחד שבתחילתו הרגיש לראשונה טוב.
באירוע זה יכול היה להתחפש( כמו שהיה נוהג להסתובב עם מסכת אסטרונאוט כשהיה קטן יותר), להסתובב כמו ילד רגיל עם מסכה, כך שאף אחד לא חשב שהוא מוזר, אף אחד לא נתן בו מבט שוני, אף אחד לא שם לב אליו, אף אחד לא זיהה אותו- באופן זה יכול היה להרגיש שווה כמו כולם.
אוגוסט אמר: "הלוואי שכל יום היה הלואין, שכולם חובשים מסכות, כך אולי היו יכולים להכיר אחד את השני לפני שהיו רואים איך כל אחד נראה מתחת למסכה"- בלי התייחסות למסכה.
-באמירה זו הביע למעשה את תחושתו, את הקושי שלו, מעצם היותו שונה בחברה ואת רצונו להיות שווה בין שווים.
-האירוע השפיע על התפתחות העלילה והדמויות, ג'ק הבין שלמעשה מאחורי התחפושת "הצעקה" היה אוגוסט והוא דיבר עם ג'וליאן עליו- הוא הבין שאמר עליו דברים איומים, הוא הרגיש רע, נבהל כי נסחף אחרי החברים, וכשג'וליאן הציע לג'ק להיות שותף איתו לפרויקט במדעים, הציע לו לא לחבור לאוגוסט ואמר לו: "אתה לא חייב להיות חבר של היצור אם אתה לא רוצה" אז ג'ק נתן לו אגרוף לפנים.
במעשה זה גילה ג'ק יחס חיובי כלפי אוגוסט הוא שינה יחסו כלפיו.
כאן למעשה ניתן לראות את התחלת השינוי ביחס כלפיו מצד החברים.
"והנה הסוד שלי, הוא פשוט מאוד. רק בלב אפשר לראות היטב. מה שחשוב באמת, סמוי מן העין" (הנסיך הקטן).
מצוין!
מחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקהמכשף האפגני / סיגלית דיל
השבמחקהאירוע המרכזי שאני בחרתי הוא החלק שבו דוגרמה הגיע אל ביתה של טלינה ואחד עשר אחיה.
בחרתי בחלק זה מכיוון שהגעתו לביתה של טלינה ואחיה היה חלק מתוכניתו של המכשף האפגני. קלפושה, שהיה בשליטתו של המכשף האפגני, לא במקרה אסף את דוגרמה מצד הדרך, ולא במקרה אמר לו לעבור לגור אצל טלינה. תוכניתו, הייתה לגרום לדוגרמה להתאהב בטלינה, כך הוא לא יתאהב בג׳אדו, הילדה הקטנה עם השיער האדום.
דוגרמה היה צריך להתאהב בג׳אדו, בגלל שאהבתם יכלה לנצח את המכשף האפגני אך כשליבו של דוגרמה היה של מישהי אחרת, הוא לא יכל להתאהב בג׳אדו.
למעשה, כל הסיפור היה יכול להיות שונה מקצה לקצה ללא הפגישה הזו. לדעתי, בלי חלק זה, דוגרמה וג׳אדו לא היו נפגשים ודוגרמה היה ממשיך לשותת ממקום למקום וג׳אדו, הייתה נשארת משרתו של המכשף.
האהבה של ג׳אדו ודוגרמה צריכה להיות כל כך חזקה, שהיא משחררת את כל אלה שנשבו ע״י המכשף האפגני ומחזירה אותו לשמים, משם הוא הגיע. אם ג׳אדו ודוגרמה לא היו נפגשים ומתאהבים, כנראה שכל הנשמות לא היו חוזרות לגוף שלהן והן, וכל הנשמות בעולם, היו נשבים ולא משוחררים לנצח.
מאיה קריין
יפה!
מחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
מחקמשימה 2
השבמחקדריה היא ילדה "שקופה". מעגלי החברה בכיתה אינם מכנסים אותה אליהם. דווקא בגלל זה היא יכולה לעתים לעמוד מן הצד ולראות דברים שאחרים לא רואים. אבל גם ליפול למלכודות שהיא עצמה לא ראתה. " מיכל אורן, הנערה היפה ביותר בשכבה" מנצלת אותה בשביל עזרה בלימודים. באחד הימים דריה עדה לשיחה בין שני הבנים המקובלים ביותר בכיתה. הם אינם יודעים שהיא שומעת.
" אילון הניח את מרפקיו על ברכיו. מבטו חיטט ברצפה הפרקט. "אתמול בערב אחרי האימון התעכבתי עוד כמה דקות במגרש... כשיצאתי החוצה, כבר לא היה שם אף אחד. התחלתי ללכת ואז ראיתי את בן צור מגיע לאימון של הבוגרים על הטוסטוס שלו. בגלל שעמדתי בחושך, הוא לא ראה אותי, אבל אני ראיתי אותו... זאת אומרת אותם... את בן צור ואת ההיא שהגיעה איתו במושב האחורי. הם עמדו בכניסה למגרש והתנשקו בחושך. מהמקום שבו עמדתי לא יכולתי לראות מי זאת, אבל איכשהו היא היתה מאוד מוכרת לי. ואז פתאום קלטתי: מיכל אורן!" צווארו של גור נשמט קדימה בהפתעה. "מיכל של תומר!" "גם אני קיוויתי, אז הלכתי בשקט מסביב לעצים כדי להיות בטוח. משם יכולתי לראות אותם בבירור- זאת הייתה מיכל אורן. צילמתי אותם בטלפון הנייד. לא יודע למה עשיתי את זה" אמר אילון."
דריה שומעת את השיחה ומבינה שעלול לקרות משהוא רע מאוד למיכל. בניגוד לכל הגיון פנימי ובניגוד לאופייה היא מחליטה להתערב. התערבות זו עולה לה ביוקר. היא מספרת למיכל על השיחה שהיא שמעה. מיכל משכנעת את דריה לגנוב את הטלפון של גור על מנת למחוק את הסרטון. בזמן הגניבה דריה נתפסת ומכאן מתחיל כדור שלג של תגובה חברתית קשה כנגדה.
אירוע מרכזי זה בעלילה הוא המקרה החברתי הקיצון שעוברת דריה. כהתפתחות ממנו דריה משתנה. היא כבר לא "שקופה", היא הופכת ל"שנואה", "סכנה"...דווקא מהפך זה הופך את דריה בסופו של דבר למה שהיא. אחרי סבל רב דריה מבינה ומגלה על עצמה את היכולת שלה להיות "היא עצמה". לא כמו כולם, לא כמו שמצפים ממנה.
יפה!
מחקממלכת טראביתיה-
השבמחקהסיפור המרכזי שלי מדבר על לזלי וג'ס אשר מצאו את המקום שלהם, ״ממלכת טראביתיה״.
זה לא מקום אמיתי, הכל בראש שלהם, כל מה שקורה בממלכה זה רק מדמיונם, מה שהופך את המקום לכל כך קסום ויפה.
הם עושים תחרות ריצה מהבית שלהם עד לסוף השביל עד אשר מצאו יער מסתורי עם ״חבל מכושף״ כפי שלזלי אמרה. ג'ס פחד ואמר ״החבל הזה כבר הרבה זמן פה, את בטוחה?״ וכשלזלי שמעה את זה היא ישר קפצה על ההזדמנות והתנדנדה בחבל. לאחר שראה אותה עושה זאת כמה וכמה פעמים כבר הבין שהוא משפיל את עצמו וניסה זאת בעצמו. היה לו מאוד כיף, הוא אמר שזה ממש כמו לעוף.
התור של לזלי הגיעה, ואחרי שקפצה על החבל והגיעה לצד השני היא נכנסה לצד השני של היער ושוב גס פחד... הוא צעק ״לזלי, לזלי״ ולא היה מענה, עד שהחליט ללכת ״להציל״ אותה.
קפץ על החבל, עבר את הנהר, הגיעה לצד השני וראה אותה מתפעלת מהמקום. לאחר שגס לא הבין מה קורה בנוסף ללחץ שלו היא החלה לספר לו סיפורים מוזרים על כל מיני דברים שהם רואים ביער עד שמצאו בית עץ, מפורק ושחור, אך לזלי לא התביישה לטפס גם מעל העץ. החלה לצעוק בקצה בית העץ לשליט האופל, לנתיניו ולכל הממלכה וג׳ס היה קטן אמונה ואפילו קצת הקניט את לזלי.. עד אשר ראו נוף יפה יש לציין אך בדמיונם הם דמיינו נוף אחר לגמרי. לאחר יום הגיעו שוב טראביתיה, שיפצו את המקום, צבעו, קישטו וציירו עליו ומאותו הרגע הם הפכו להיות החברים הכי טובים, המקום הזה היה המקום שלהם, בלי כל הבריונים שנמצאים בבית הספר, המורות הרעות והמשפחה.
זה הסיפור המרכזי שלי כיוון שאני בטוח שלכולם יש חלום כזה למצוא מקום שהוא רק שלך ושל חבר שלך, שהכל אבל הכל יכול לקרות, לעשות כל מה שרק תרצה, מה שאי פעם חלמת עליו, בלי דאגות, אולי בגלל שליט האופל אבל יותר מזה, מה עוד צריך?
יפה!
מחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקבלבב פנימה/זאב קרוב
השבמחקהאירוע המרכזי: פציעתו של אהרון
האירוע המרכזי לדעתי בספר הוא ששבוע וחצי לאחר שאהרון וכוחותיו נכנסו לעזה באחד הלילות תוכננה פעולה של אהרון וחייליו באל טטריה, אהרון והקשר שלו עולים במדרגות באחד הבניינים ופתאום נשמע פיצוץ אדיר זהו היה מטען רב-עוצמה שהיה מחובר לתקרה מעל ראשו של אהרון והוא ספג את המטען בראשו ובכל צדו השמאלי. הרופא במקום מרדים אותו ומנסה לפתוח נתיב אוויר לנשימה בתנאים קשים לאחר שני נסיונות כושלים הוא מחדיר בכוח צינור דרך הפה הפגוע והמלא רסיסים, ומצליח להנשים את אהרון הוא ממשיך להנשים אותו במשך 40 דקות, מסוק של יחידת 669 מפנה את אהרון לבית החולים בלינסון. האירוע הזה הוא המרכזי לדעתי, מכיוון שהוא מתעד בספר את התהליך הארוך שעברה כל משפחת קרוב והתהליך שהוא עבר בעצמו כאבא לאהרון, בעיקר מבחינה אמונית. מהפציעה מתפתחת העלילה וכל הסיפור מסתובב סביב אהרון, העלילה מתפתחת בכך שכולם מתחילים לדאוג בשלומו של אהרון משפחתו, חבריו, מפקדיו, חייליו, אנשי צבא וכמובן כל עם ישראל שלאורך כל הספר רואים שעם ישראל לא שוכח אותו גם לאחר החלמתו, אהרון מתחיל לעבור שיקום וניתוחים בחו״ל ובארץ על מנת שיחלים, משפחתו נוסעת עם אהרון לטקס סיום מסלול של חייליו שבו העלו אותו לדרגת סגן, אהרון ואביו נפגשים עם הצוות שטיפל באהרון במסוק ושואלים בשלום אשתו של אהרון שילדה. זאב אביו של אהרון לא עזה את אהרון לאורך כל הדרך אם זה בשיקומו, בניתוחיו או בטיולים שהיו עושים. הסיפור האישי של משפחת קרוב סחף את כל עם ישראל, שנרתם ללא הפסקה להתפלל לרפואתו, לתרום בכסף ובתמיכה, ואיחד את כל המגזרים - חרדים, דתיים, חילונים, צברים, עולים חדשים ואפילו יהודים מחו"ל.
יפה
מחקהמקרה המוזר של הכלב בשעת לילה/ מארק האדון
השבמחקהאירוע המרכזי שבחרתי הוא החלק בו כריסטופר מחליט לכתוב את הספר חקירות שלו:״המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה״ בו הוא מתאר את הרצח של הכלב, מגלה את הרוצח וחוקר את המקרה...
בזכות ספר זה הוא מגלה מידע מרעיש על אמו תגלו מה הוא גילה שתקראו את הספר.
״הספר הזה הוא מותחן על תעלומת רצח״ כך הוא מתאר את הספר, כל הספר כתוב מנקודת מבטו של הנער:״ אני חושב שמישהו רצח את הכלב, אמרתי לשוטרים״
הדמויות המרכזיות בחלק הזה של גברת שבון שהיא מורתו של כריסטופר שעוזרת לו בכתיבת הספר ״שבון קראה את העמוד הראשון ואמרה שהוא שונה היא אמרה שבמותחנים על תעלומות רצח בדרך כלל נרצחים דווקא בני אדם...״
וכריסטופר שכתב את הספר.
האירוע הזה מרכזי כי עליו בנויה כל עלילת הסיפור, בסיפור מתוארת כתיבת הספר של כריסטופר ומה שהוא מגלה, כל הסיפור כתוב שכביכול כריסטופר כותב אותו
הוא משפיע על הדמויות בכך שבזכות הספר כריסטופר מגלה פרטים על אמו, ומוכיח שלא הוא זה שאשם ברצח הכלב
יפה
מחקשרלוק הולמס כרך ד׳
השבמחקלדעתי הסיפור המרכזי בסיפור הוא איך ששרלוק הולמס (הבלש הידוע) פוגש את ד״ר ווטסון (עוזרו הנאמן).
הסיפור מתחיל כאשר ווטסון מספר על תחילת הימים שלו עם שרלוק עוד כשהיה חייל וחזר פצוע מהמלחמה באפגניסטן ומחפש דירה לשכור עם שותף, באותה תקופה גם הולמס חיפש דירה להשכיר עם שותף ושניהם מצאו דירה נחמדה ברחוב בייקר, ולאט לאט ווטסון התחיל להצטרף להולמס למשימות החשאיות... ומכאן מתחילים כל הסיפורים האהובים והמוכרים של הבלש ״שרלוק הולמס״
יפה
מחקר"ג' פלאסיו / פלא
השבמחקהאירוע שבחרתי מתרחש בחג ההלואין.
באותו הבוקר, ההליכה במסדרונות הייתה "פשוט תענוג". אם תמיד אוגוסט הלך בראש מורכן, מנסה לחמוק ממבטים או לא להיראות- הכל היה שונה. "באותו היום הלכתי בראש זקןף, והסתכלתי מסביב. רציתי שיראו אותי." כאשר קראתי משפט זה, הבנתי שאוגוסט מרגיש נפלא, שווה בין כולם.
בתחושה זאת נכנס אוגוסט לכיתה, וכאשר נכנס לכיתה, ראה את גק וגוליאן.
גק דיבר עם גוליאן ואוגוסט היה ליד ושמע את השיחה, גק לא זיהה את אוגוסט. הסיבה שבגללה לא זיהה ג'ק את אוגוסט היא שאוגוסט אמר שיתחפש ל"בובה פט" (דמות ממלחמת הכוכבים) ובמקום זאת התחפש ל"הצעקה".
בשיחה גק אמר לגוליאן שהמנהל הכריח אותו להתחבר עם אוגוסט ושאם הוא היה במקום אוגוסט- הוא היה מעדיף להתאבד. לאחר אירוע זה אוגוסט מפסיק לדבר עם גק לזמן מה.
אירוע זה הוא אירוע מרכזי לדעתי מכיוון שאוגוסט נפגע ע"י חברו הטוב ביותר בבית הספר, ואירוע זה הביא לתפנית בסיפור. אוגוסט נפגע בפעם הראשונה ממישהו שהתחבר אליו לתקופה ארוכה. מבחינתו של אוגוסט אירוע זה הוא אירוע משמעותי בקשר שלו עם ג'ק. זוהי החברות האמיתית הראשונה של אוגוסט ולכן הוא נפגע מדבריו של ג'ק שלא ידע שהוא שומע את מה שאמר, ולאחר מכן התרחק אוגוסט מג'ק עד שג'ק הבין מדוע אוגוסט התרחק ממנו, והתנצל.
יפה!
מחקאל פחד/דין קורביץ
השבמחקהקטע המרכזי בסיפור לפי דעתי היה כאשר אביו של קריס מת וקריס ירד לחניון של בת החולים:כאשר קריס ירד לשם הוא לא יודע שחייו ישתנו אפילו יותר מאשר מות אביו כאשר הוא ירד לשם בעצם הסיפור התחיל בגלל שכשהו ירד הוא גילה שכמה אנשים שאחד מהם הוא מכיר(הכוורן של העיר) החליפו את הגופה של אבא שלו בגופה של נווד שהם הרגו ועקרו את עניו כאשר קריס שומע את זה הוא מתחיל להבין שיש משהו גדול בעיר שלו כמו כנופינ של רוצחם או משהו. בעקבות האירוע הזה קריס מחלת לחקות על ההיסטוריה של העיר ועל דברים אחרים ומשונים שיש שם בעצם א קריס לא היה יורד אל החניון ושומע אותם מדברים ורואה אותם אז הוא לא היה מתחיל לחקור והוא היה פשוט חוזר לבית שלו ולא היה סיפור.
יפה
מחקאירוע מרכזי בספר המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה –
השבמחקהאירוע –
כריסטופר מוצא את הכלב של השכנה שלו ולינגטון שוכב על הדשא בחצר הקדמית של הבית שלה מת, קלשון עבר דרך גופו והעיניים שלו היו עצומות.
הוא נכנס לחצר דרך השער התיישב על הדשא לצד ולינגטון, הוא ליטף את ולינגטון ושאל את עצמו מי הרג אותו? ולמה.
הוא שלף את הקלשון מהגוף שלו והרים אותו בידיים וחיבק אותו, נזל דם מהחורים שעשה הקלשון. פתאום הוא שמע צרחה. הוא הסתכל למעלה וראה את השכנה שלו רצה לקראתו מכיוון הבית, היא התקרבה אליו וצעקה "מה עשית לכלב שלי?", היא המשיכה לצעוק "אלוהים, תעזוב כבר את הכלב הזה". כריסטופר הוריד את הכלב התרחק טיפה ומכיוון שכריסטופר לא אוהב שצועקים הוא שם את כפות הידיים על האוזניים, עצם עיניים והתגלגל קדימה ואחורה עד שהגוף שלו התקפל כמו כדור והמצח לחץ על הדשא.
השכנה קראה לשוטרים, כריסטופר הרים את הראש והשוטר ישב לידו ושאל כל מיני שאלות. השוטר שאל יותר מידי שאלות אז כריסטופר שוב התגלגל על הדשא, לשוטר נמאס אז הוא תפס לכריסטופר את היד ומשך עד שהוא עמד על הרגליים, כריסטופר לא אהב שהוא נגע בוא ככה, ואז כריסטופר הרביץ לו.
לדעתי האירוע הזה מרכזי כי כל הספר בערך מבוסס על האירוע הזה כל ההתפתחויות בעלילה, הדמויות, כל העלילה סובבת סביב המקרה הזה, בגלל זה כריסטופר יצא לבדוק מי רצח את הכלב והתנסה בדברים שלא חשב בכלל שיתנסה בהם ויעשה אותם.
יפה
מחקאירוע כזה גם מסביר הרבה על דמותו
אירוע ההתחלה בו בילבו יוצא מהמסגרת המאוד ברורה שלו למסע קיצוני שלא עלה בדעתו הוא האירוע המרכזי ביותר בסיפור לדעתי, בגלל שבו נמצא "התפר" שבין בילבו הישן המקובע שאוהב שלווה, רוגע וסדר לבין בילבו החדש, הספנטני, האמיץ ובעל הביטחון שלאחר המסע. זהו גם נקודת השינוי בייחס כלפי בילבו מהסביבה ובייחס שלו כלפי עצמו
השבמחקיפה!
מחקכדאי לתאר את האירוע ביתר פירוט
אירוע המרכזי בספר להיות מקצועי
השבמחקהאירוע המרכזי לדעתי בספר הוא בתחילת הסיפור כאשר אופיר מחליט לכתוב על החיים שלו וכשהוא מחליט להתחיל באמת להשקיע בלימודים כי הוא לא כזה שאוהב ללמוד הוא ילד כזה שאוהב בנות ויעשה הכל כדי להרשים אותן ולפי דעתי ההחלטה הזו גרמה לשינוי לאחר מכן בעקבות החלטות שלו הוא מפסיק לעשן לגמרי כי הוא לא רוצה להרוס לעצמו שוב ולעוף מהבית ספר ואחרי זה אפשר להבין הוא עשה את הבחירה הנכונה פתאום הולך לו עם בנות מצליח בלימודים ולפי דעתי כל זה קשור להחלטה שלו.
יפה
מחקכדאי לתאר את האירוע ביתר פירוט
פלא/אירוע מרכזי/רומי לב
השבמחקאת האירוע המרכזי בסיפור הזכרתי בתקציר על הספר.
במהלך שנת הלימודים בבית ספר ביצ׳ר, התלמידים יוצאים לטיול שנתי עם עוד 2 בתי ספר מהאיזור.
בערב היום השני התמקמו התלמידים בפארק הירידים שבשמורת הטבע ברורווד ושם הוקרן להם על מסך ענק הסרט ״צלילי המוזיקה״. במקרה סרט זה הוא האהוב ביותר על וויה-אחותו של אוגוסט כך שצפה בו כבר מליון פעמים.
ג׳ק (החבר הטוב ביותר של אוגוסט) ביקש מאוגוסט ללוות אותו לשירותים ושהגיעו ראו שהתור לשם ארוך אז הלכו לכיוון היער. בעודם ביער שמעו קולות הנשמעים כנפצים וכצעקות. הם בחרו לחזור לצפות בסרט במסך ולא הסתקרנו לבדוק מי זה שביער ושמשמיע את הקולות. בדרכם חזרה למתחם, עברו לידם חבורת ילדים- ארבעה בנים ושתי בנות, שלמנהיגם קוראים אדי. אחת הבנות שהבחינה בפניו של אוגוסט זעקה ״או מיי גד״ ומיד אחריה לכל החבורה היה מה להוסיף-״אין מצב״, ״אין דברים כאלה! אני לא מאמין״, ״מה קרה לפרצוף שלך״, ״מה זה?״.
היימס הנרי ומיילס שהם התלמידים המקובלים ביותר בבית הספר חלפו לידם והבחינו בקטטה. מיד מבלי לחשוב פעמיים באו לעזרתם של אוגוסט וג׳ק. אדי הפיל את אוגוסט, איימוס הרביץ לאדי, הנרי משך בידו של אוגוסט והחל לרוץ איתו ולברוח ואחריהם כל החבורה ברחו במהרה. כשלא הבחינו יותר בהם והבינו שהתחמקו, התגאו בשעשו והחלו לברך אחד את השני, כל אחד על מעשיו.
כששבו לשקי השינה, אוגוסט מעלה במחשבותיו שבשבילו זהו אחד הימים הנוראים בחייו בעוד שלאדם אחר בעולם זהו היה היום הטוב ביותר או סתם עוד יום שגרתי. מחשבות אלו מקשות עליו להירדם.
אומני המקרה הוא עצוב וכואב, אך בשביל אוגי זו גם התחלה חדשה שבה הוא עובר תהליך שינוי ביחס של התלמידים כלפיו. התקרית בטיול השנתי גרמה לאנשים לרחם על אוגוסט והם כבר לא פוחדים, נגעלים ונרתעים ממנו וממגע איתו. כשעוברים על פניו נותנים לו תפיחה על השכם ומחליקים לו כיף. אוגוסט מרגיש בפעם הראשונה שכולם רוצים להיות בסביבתו, כמה שיותר קרובים אליו ומעריכים אותו על מי שהוא.
שורה רביעית מהסוף מילה ראשונה- אומנם***.
מחקיפה!
מחקגרגור והנבואה האפורה/ סוזן קולינס
השבמחקהאירוע המרכזי שאני בחרתי הוא מתרחש בעקבות ירידתם לחדר הכביסה וההתגלותו של הפתח הנסתר ע״י נעלולה.
בעקבות התגלותו של הפתח הנסתר לגרגור ונעלולה יצא לחוות מסע כמו שלא חוו בעבר והוא מתבטא בכך שמעבר לחיי מציאות השגרתיים שלהם, השניים הכירו עוד עולם שחיי במקביל לעולם שלהם ומתנהל אחרת מהם. מכל האנשים בעולם שלמעלה הם ואביהם הניצולים היחדים משום שהגיעו בתזמון מדוייק ושרדו את הדרך שעברו דרך החור מעולמם- עולמעלה ועד לעולמטה.
אילו לא היו נופלים לתוכו לעולם לא היו חווים את מה שהם חוו, לא היו מכירים את ידידם השונים מהם אך קרובים, שאומנם לא הכירו הרבה זמן אבל בכל זאת היו מודעים למצב ולסיכונים שעמדו בפניהם והיו מוכנים להקריב את חייהם בשבילם, ובנוסף לכל החוויה שעברו בעולמטה ואת האנשים שהכירו הם זכו למצוא את אביהם שקיוו לבואו זמן רב, והושיעו את עולמטה מהלחמה הנוראה והאכזרית ומהפחד ששרר שם בגלל העכברושים.
אירוע זה השפיע בצורה משמעותית על גרגור מכיוון שכאשר סיפרו לו שהוא כנראה הגיבור שצריך לפתור את המלחמה הוא הטיל ספק בכך מפני שעד נפילתו והגעתו לעולמטה לא האמין בכך שהוא עשוי להיות גיבור ״מגן החלשים״ כפי שראה בסרטים ובספרים שקרא, אך בזכות הגעתו הוא התמודד עם הפחדים שעמדו בפניו ולקח עליו את האחריות והוביל את כולם, ובכך פתר את המלחמה, מצא את אביו וגילה את האומץ שלו.
אירוע זה הוא מרכזי בעיני מכיוון שלולא סקרנותה של נעלולה ונפילתם לחור הם לא היו זוכים לראות ולחוות את מה שקרה, לא היו פוגשים את אביהם שוב, ולא היו מושיעים את עולמטה מהמלחמה הקשה שהתרחשה שם.
יפה!
מחקכמה שאת נהדרת/ נועה רום
השבמחקהאירוע המרכזי שאני בחרתי הוא היום הראשון של נוגה בתיכון:
נוגה היא תלמידה חדשה, שהגיעה לתיכון ללא חברות, מכיוון שכל חברותיה בחרו ללכת לבתי ספר שונים ולכל בית ספר יש נושא אחר.
ביום הראשון של התיכון, נוגה מוצאת את עצמה אבודה ומבולבלת. היא לא יודעת מה לעשות ולאן ללכת.
כאשר היא מוצאת את הכיתה שלה, היא מתיישבת על כיסא מתנדנד ומתלבטת האם לעבור מקום או להישאר איפה שהיא.
בסופו של דבר היא מחליטה לעבור מקום ומתישבת ליד נער ששמו עמית (עמית ונוגה נהיו ידידים קרובים לאורך כל הסיפור).
כאשר השיעור מתחיל, המחנכת נכנסת לכיתה וכעבור מספר דקות של דיבורים נפתחת הדלת ובפתח עומדת נערה ששמה הוא טל. טל איחרה לשיעור ומסבירה, שהיא כיוונה המון שעונים מעוררים ופשוט לא הצליחה לקום. היא ניגשת לעבר כיסא פנוי ומתיישבת על הכיסא המתנדנד שנוגה ישבה עליו מלכתחילה.
כאשר נוגה מבחינה בטל, היא יודעת שהיא תהיה חברה שלה. לא היה ברור לנוגה איך, למה ומתי אבל היא פשוט סימנה את טל כ״מטרה״.
במהלך הסיפור, נוגה מכירה יותר ויותר חברים, היא עוברת בהצלחה את השנה הראשונה בתיכון.
החלטתי לבחור באירוע זה מכיוון שמאותו היום, התגבשה חברות הדוקה בינה לבין טל ועמית לאורך כל השנה.
הם תומכים אחד בשני ועוברים משברים והתמודדויות לא קלות בתיכון. מאוד שמחתי בשביל נוגה שהיא מצאה את מקומה בחברה החדשה בתיכון.
יפה
מחקמשימה 2 :אירוע מרכזי- אנטי/יונתן יבין
השבמחקהאירוע המרכזי שעליו הייתי רוצה לכתוב בפירוט הוא הקטע שבו אנטי מבין שהגניבות אינן קשורות לראפ ואף להפך- הראפרים הגדולים מביעים את מחאתם דרך יצירה של טקסטים והגשתם בצורה יחודית במקום התעסקות בפשעים ועבירות על החוק . בחבורת ראפטור שאותה מנהיג ערד הגניבות הן חלק בלתי נפרד מהאמנות ובגלל שכך ערד החליט אף אחד מהחבורה לא העז לפצות את פיו ולערער בדבריו של ערד עקב הפחד שהרגישו והסכנה שיגורשו מהחבורה בבושת פנים .
כאשר אנטי מבין שהגניבות הן פשע לכל דבר וזה שהוא ראפר לא אומר שהוא אוטומטית צריך להיות גנב הוא מחליט שזה לא מתאים לו,לאופיו, ולשינוי שהוא מנסה לעשות . בגלל שאנטי חדש בחבורה גם הוא די פוחד מערד ולכן פונה לליסה , שאליה הוא מרגיש את החיבור החזק ביותר מכל החבורה .הוא חולק עם ליסה את מחשבותיו וליסה מיד מסכימה איתו ואף מודה לו על כך שהאיר את עיניה וגרם לה להבין משהו שהיה אצלה אי שם במודעות אבל משום מה לא יחסה אליו חשיבות יתרה מעולם. ליסה פונה לערד ומסבירה לו על מה שעלה בדעתה בעקבות המחשבה של אנטי ,ערד מתעצבן ודורש משניהם לעזוב את החבורה באופן מידי מרוב המבוכה ליסה אומרת לו ליפני כולם שאין לו שום זכות לגרש אותה ואת אנטי מהחבורה וטוענת שהם עוזבים על דעת עצמם. בעיני אירוע זה הוא אירוע מרכזי מכיוון שאחריו מתחילה להתפתח עלילה חדשה לגמרי שבה אנטי וליסה מרגשים הרבה יותר טוב עם עצמם ומקימים את צמד ״הליסטים״ חבורת ראפ משלהם ועוסקים אך ורק בכתיבה ואמנות.
יפה!
מחקרק עכשיו אני רואה ששלחתי את המשימה השניה לתיקיה הראשונה:)
השבמחקראיתי :)
מחק